Vezérlés csere

Mi is valójában a vezérmű szíj? Mit hajt meg? Mikor kell vezérműszíjat cserélni? Mi történik, ha a szíj elszakad?

Vezérlés csere, vezérműszíj csere

Vezérlés csere, vezérműszíj csere

A vezérmű szíj keresztirányú fogakkal ellátott lapos szíj, amely speciális gumi és szövet ötvözete.
A guminak köszönhetően rugalmas, a különleges szövet miatt erős és formáját megtartja.

A vezérmű szíj köti össze  a főtengelyt a vezérműtengellyel és motor típusától, kialakításától függően meghajt néhány alkatrészt úgy mint a  vízszivattyút, olajszivattyút, nagynyomású üzemanyag szivattyút.

 

A vezérmű szíjat, vezérlés szettet meghatározott intervallumonként ( km és idő) cserélni kell.

Mikor? A vezérelv itt is az, hogy akkor amikor azt a gyártó előírja.

Vezérlés csere

Vezérlés csere

 

 

Korábban lehet cserélni, az elmulasztott csere azonban motorkárosodáshoz vezethet.
Ha elszakad a szíj megszűnik a főtengely és a vezérmű tengely közti kapcsolat és a dugattyú elgörbíthet a hengerfejben néhány szelepet.
A hengerfej felújítás és járulékos költségei komoly költséget jelentenek még egy idősebb autónál is, sőt néha olyan súlyosan károsodik, hogy a hengerfej gyakorlatilag nem javítható.

Néhány példa a vezérműszíj csereperiódusra:

 

Renault Clio 1.5 Dci dizel 120 000 km vagy 60 hónap
Fiat Stilo 1.6 benzines 150 000 km vagy 60 hónap
Skoda Octavia Általában 90 000 km
Ford Focus 1.6 Dci 160.000 Km

Vezérmű szíj csere alkalmával nem csak a szíjat, hanem a hozzá tartozó összes görgőt
(feszítő és vezető görgőt) is cserélni kell. Sőt, ha a vízszivattyút is meghajtja a vezérmű szíj azt is ki kell cserélni.
Célszerű dokumentálni a cserét vagy a szervizkönyvben vagy más módon,hogy legközelebb tudjuk mikor aktuális a csere.

Általánosságban az autószerelők zöme úgy tartja, hogy a vezérlés cseréje 90-100 ezer futott km után mindig esedékes.

Amennyiben ez elmarad. A szíj szakadhat, a görgő tönkremegy  : a javítás több százezres, jó néhány autó esetében eléri a milliós nagyságrendet is! Ezzel tehát nem érdemes játszani!

Amennyiben autója futásteljesítménye elérte a 90-100 ezer km-t, hívjon minket és küldünk önnek árajánlatot  a komplett vezérlés cseréjére!

Vezérműszíj csere árak

Alábbiakban példaként feltüntetjük  néhány márkának a vezérlés szett árát . Az ezzel járó vízpumpa ára is megtalálható.

Vezérműszíj csere munkadíj:

Típustól és munkaórától függően: 10 -25 ezer Ft. (Egyedi egyeztetés alapján előre közölt ár.)
Vezérműszíj csere.

Autótípus Vezérlés szett Vízpumpa
Audi A4 2.0 TFSi 2006 30.836 Ft (FEBI) 12.880 Ft (DOLZ)
62.330 Ft (SKF)
Ford Focus 1.5 TDCi 33.800 Ft (Dayco) 12.743 Ft (DOLZ)
37.249 Ft (SKF)
Opel Astra 1.6 i 2005 39.910 Ft (BOSCH) 10.808 Ft (DOLZ)
38.735 Ft (SKF)
Skoda Octavia 1.9 TDi 2006 50.480 Ft (SKF) 14.440 Ft (DOLZ)
Toyota Colrolla 2.0 D 2005 43.500 Ft (BREDA) 25.500 Ft (DOLZ)
Suzuki Swift 1.0i 2003 10.970 Ft (SKF) 10.863 Ft (DOLZ)
VW Golf 1.6 i 2008 63.708 Ft (SKF) 12.833 Ft (DOLZ)

 

Vezérlés csere árajánlatkérés












 

© Copyright 2014 Olajcsereárak - Autó gyorsszerviz Budapest
Olajcsere Azonnal Budapesten Olajcsere Azonnal